Vikkelihytta

SjekkUT-besøk

• 9 sengeplasser
    • Åpen hele året

Vikkelihytta ligger i snørike Nordåsen. Denne flotte hytta ligger i nær tilknytning til Marifjell som gir flott utsyn over Østlandet og videre opp mot Gudbrandsdalen. Hytta har enkel adkomst både sommer som vinter.

Bestilling

Her bestiller du en og en seng. På ett av rommene (3 sengeplasser) kan du ha med hunden di...

Fasiliteter

• Bil om sommeren
    • Sykkel

Adkomst sommer

Gå fra Kløvberget: Det er blåmerket sti ca. 9 km fra Kløvberget om Vesle-Vikka. Kløvberget busstopp øverst i Holkebylia boligfelt, her stopper Ruterbuss 855 Jessheim - Maura. Følg skilter mot Nipkollen og Vikkelihytta. Siste ca. 500 m langs skogsbilvei. Alternativt umerket sti fra Buråsstua over Gullikshaugen. Bilvei helt fram er et alternativ, men det er alltid mye snø i området - ofte åpnes ikke veien før i juni. Følg skilt mot Nordåsen skistadion, like forbi stadion ta til venstre i Grustaket parkeringsplass og til venstre i et kryss etter ca. 3,5 km.

Hytta ligger ved stikrysset for blåmerkede stier mot Klofjell 655 moh. - 2,5 km og mot Marifjell 717 moh. (Nannestads høyeste punkt, utsiktstårm)- ca. 5 km. Fra Klofjell er det praktfull utsikt over Romerike og Nordmarka.

OBS! Veien stenges når det blir kaldt og 2-3 cm snø. Den åpner ikke før telen er ute av bakken, ca. juni. Sjekk Facebook for oppdatert informasjon: Almenningsdrift Romerike SA.

Det er elektronisk bom. Les veiledningen her.

Adkomst vinter

Det er ikke mulig å kjøre inn til hytta vinterstid, veien er stengt fra november til ca. juni. Åpning av veien er avhengig av snøsmelting ol. Følg skilt fra Maura til Nordåsen Skistadion. Parkering ved Grustaket parkeringsplass eller ved Nordåsen skistadion. Det er også maskinpreparert løype fra Maura skole. Følg skiløypa og skilt mot Vikkelihytta til venstre i Grustaket, ta til venstre i kryss etter ca. 3,5 km. Total distanse ca. 4 km

Kart - "Grustaket"Romeriksallmenningen har oppdatert informasjon om veiene til hytta.

Se mer på Skiforeningen

SjekkUT | Vikkelihytta

Samle på fjelltopper, hytter og andre turmål over hele landet med SjekkUT i UT-appen.