Askerødhytta

SjekkUT-besøk

Kjør Folkestadveien, og du passerer både skole og barnehage på høyre hånd, før parkering ved turskilt merket Askerud..... 5 km. Følg deretter blåmerket sti (i (starten er det lysløype) til Askerødhytta.
    Alternativt kan man kjøre fv 120 evt. fv 115 til herredshuset i Våler, vis a vis Våler Kirke. Gå nordover fra p...

Fasiliteter

• Mobildekning

Passer for

• Barnevennlig
    ØstfoldIndre Østfold regionenDNT VansjøDNT Indre Østfold

Adkomst mulig med

• Sykkel

Adkomst sommer

Stien inn til Askerødhytta, via Kjosveien forbi Våler Kirke, er blitt uframkommelig, på grunn av hogst. Skogsmaskiner har laget dype spor i terrenget og tatt ned mange trær. Videre er blåmerkingen av stien borte flere steder. Derfor anbefales ikke denne ruten inntil videre.

Nærbutikkeni Kirkebygden i Våler er et godt startsted. Alternativ kan man parkere ved Kirkebygden skole.Ta Vestlia (veg) opp fra butikken og så til venstre under kraftlinja. Fortsett nordover (til høyre) på traktorvei/sti til du nærmer deg gården Fjellstad. Her er det blåmerket sti over åsen forbi gården. Deretter kommer du ned på en vei som du går på et lite stykke før du tar til høyre forbi jernbanesviller som er lagret her. Følg så blå merker nordover mot Askerødtjernet. Når du nærmer deg tjernet vil du komme til et skogbrannområde. Her svinger du østover (til høyre) ned en liten bratt bakke til sørenden av tjernet.

Adkomst vinter

Samme som sommer

SjekkUT | Askerødhytta

Samle på fjelltopper, hytter og andre turmål over hele landet med SjekkUT i UT-appen.